• Spotkania z ciekawymi ludźmi

• 2017/2018

Spotkanie uczniów klasy 7a z Panią Łucją Jurczak

Dnia 12 kwietnia klasa 7a wzięła udział w spotkaniu ze świadkiem historii w Muzeum Polin. Bohaterką tego spotkania była pani Łucja Jurczak, Sprawiedliwa Wśród Narodów Świata.

Tajemnice historii Warszawy

Grupa uczniów z klas siódmych, 30 października 2017 roku, wzięła udział w sesji edukacyjnej dla młodzieży szkół warszawskich z cyklu "Tajemnice Historii Warszawy" - Walka o dobra kultury. Sesja odbyła się w Sali Wielkiej Zamku Królewskiego i była poświęcona pamięci  Marii Szypowskiej - znanej i zasłużonej varsavianistce, autorce książek - w tym książek o Warszawie, prezesowi Fundacji Artibus Muzyka - Obraz - Słowo, oddanej sprawie młodzieży i edukacji historycznej i varsavianistycznej młodych pokoleń Warszawiaków, wielokrotnie nagradzanej i odznaczanej pisarce .

Sesji towarzyszyła wystawa książek Marii Szypowskiej oraz wystawa o Zamku Królewskim, którą przygotowała śp. Maria Szypowska.

7a w Pałacu Prezydenckim

21 września uczniowie 7a zwiedzili Pałac Prezydencki przy Krakowskim Przedmieściu. Spotkaliśmy też Panią Prezydentową, która podzieliła się z nami swoimi pasjami czytelniczymi.

2016/2017

Uczniowie klasy 3e oraz 4c na spotkaniu

z panią Urszulą Katarzyńską - pseudonim Ula, która była żołnierzem Powstania Warszawskiego

Uczniowie 3b na spotkaniu z Panią Elżbietą Dzikowską

Uczniowie świetlicy uczestniczą w wykładzie nt.” Plac Powstańców Warszawy”

Spotkanie z panią Elżbietą Zatorowską- warsavianistą, przewodnikiem, członkiem Zarządu Głównego Towarzystwa Przyjaciół Warszawy 17.12.2016 Muzeum Niepodległości 1 os.- M.Akolinska . Wykład i prezentacja multimedialna nt.” Plac Powstańców Warszawy”- historia i teraźniejszość; spotkanie z przewodnikami TPW i uczestnikami projektu „Uśmiechnij się, jesteś w Warszawie".

Czas na Litwę

Witamy na pokładzie niezwykłego pojazdu, jakim w tym roku szkolnym podróżuje klasa 3e. W drugiej klasie wędrowaliśmy po naszej Warszawie i po całej Polsce, a dzisiaj (26 X) wyruszyliśmy na wielką wyprawę po Europie. Dzisiaj na wędrówkę zabrała nas pani Beata Samsel. Pojechaliśmy na Litwę. Oglądaliśmy najważniejsze zabytki tego kraju, nauczyliśmy się liczyć, poznaliśmy alfabet, którym posługują się Litwini. Dowiedzieliśmy się również o wspólnej historii Polski i Litwy.
          Bardzo dziękujemy pani Beatko, za wspaniałą podróż!

Podróż po Europie - Hiszpania

Kolejna podróż po Europie klasy 3e. Tym razem dzięki pomocy mamy Hani powędrowaliśmy do Hiszpanii, razem tańczyliśmy, poznawaliśmy sławnych Hiszpanów, śpiewaliśmy po Hiszpańsku, próbowaliśmy hiszpańskich smakołyków.
                   Bardzo dziękujemy!

• Szkoła Podstawowa nr 141 im. majora Henryka Sucharskiego
      • 22 610-67-72 kier. gospodarczy 22 610-67-72 wew. 18 e-mail dodatkowy: sekretariat@sp141.edu.pl